Sunday, February 4, 2007


كلنا في الجامعة
او مخلصين جامعة .............. او هندرس جامعة
يمكن الجامعة زمان كان اسمها الحرم الجامعي
لكن للأسف دلوقت الجامعة بقة اسمها الحوارات الجامعية
الجامعة بقت عبارة عن حوارات
كل واحد يشوف واحدة عايز يتعرف عليها و يغني لها الاسطوانة بتاعة الحب و الكلام دة
في بنات بتصدق و في بنات بتفرمل و في بنات اما بتصدق و في بنات بتتسلى
وفي شباب بيحب بجد
طب الشباب الي بيحورو بوظو منظر الحب
و منظر الجامعات
يعني اما مثلا يلاقو ولة مع بنات في مكان هادي جوة الجامعة مش في بني آدم
دة يبقى اسمه حرم جامعي؟
اما الشباب يشربو جوة الجامعة؟
اما الشباب يشتمو الدكاترة و غصب عن الدكاترة ينجحوهم دة يبقى اسمه حرم جامعي ؟؟
طبعا لا
احنا بنشوف في الجامعة اشكال كتيرة اوي
منها الكويس و الوحش و ابن القرية و ابن المدينة و ابن الطبقة العليا اوي و المتوسطة و الفقيرة
يعني اشكال كتيرة اوي
يمكن من الاشكال دي كويسين
بس في اشكال بوظت منظر الجامعة
خلت اسمها مش حرم لا حوارات
فهل ممكن ان احنا نمارس حياتنا عادي من غير الحوارات دي
؟؟؟؟؟
جايز و جايز لا برضه
انا مش هقول انا سني كبير لا انا 17 سنة بس في حاجة
انا في سنة 1
و بشوق اللي في سنة 1
بيعملو ايه
لسة خارجين من ثانوي بقة و عايزين انطلاق
و طبعا مش كلهم
في الي انطلقو في الثانوي و في الي مش عايزين اصلا الانطلاق دة
انا يمكن بشوف اشكال
كل واحد عايز يحور على كل واحدة
طب ليه
هيستفيد ايه
؟؟؟؟؟؟؟
و البنت اما توافق ليه تخلي نفسها تخسر و هي عارفة انه حوار
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شرب المخدرات و السجاير و معاكسة البنات و التحرش بيهم و التحوير عليهم ؟؟
هو دة بقة اسمه في بلدنا
الحرم الجامعي
سوري غلط
الحوار الجامعي

No comments: